Les rutines a la nostra aula ha estat essencials. Ens han ajudat agafar hàbits, a organitzar-nos i anticipar-nos al que toca. Ens ha donat seguretat i autonomia.
Podem resumir la
rutina del nostre dia a dia de la següent manera.
- Entrada flexible. Mentre van arribant els companys, juguem algunes coses de l’aula. No podem jugar a tot, només algunes propostes que són fàcils de recollir. Podem jugar a la cuineta, a fer un puzle, als animals, cotxes o fer un dibuix.
- Bon dia. Enseguida que hem arribat tots, recollim l’aula i ens reunim a l’estora per fer el bon dia. Repartim els 5 encarregats que fem. Per tant cada parella (anem rotant de forma diària) s’encarrega de:
o Mirar qui ha vingut i qui s’ha quedat a casa. Contar-ho i anotar-ho en el plafó.
o Mirar el dia de la setmana, el pati que toca, l’activitat del dia i el tipus de relaxació.
o Mirar el dia al mes corresponent. Taxar-ho al calendari i mirar si tenim algun esdeveniment important.
o Mirar el temps que fa i posar la pedreta a la botella corresponent. A final de mes, fem el recompte total de cadascuna.
o Encendre i apagar el llum quan faci falta.
o Fer-nos massatge després del pati.
- Fem l’activitat principal del dia: música, contes, projecte identitats, anglès, proposta d’art, estimulació del llenguatge, entre d’altres que hem anat fent.
- Hàbits d’higiene. Anem al bany per fer un pipi i rentar mans.
- Esmorzar. Esmorzem al nostre lloc. Intentem ser
adreçats i recollir la brutor que deixem en acabar.
- Mirem contes i/o àlbums. En acabar d’esmorzar,
podem mirar un conte o un àlbum per no molestar els que no han acabat d’esmorzar.
- Sortim al pati. Un dels moments favorits del matí. Ens posem les sabates i anem al pati que ens toca. Abans de tornar a la classe ho deixem tot col·locat.
- Hàbits d’higiene. En entrar del pati, fem pipi i mans netes.
- Relaxació. Mentre anem fent pipi els encarregats
de massatge ens van ajudant a relaxant-nos. Després fem una relaxació conjunta.
- Recicltage. Els dimecres i divendres de cada setmana ens tocava reciclar les bosses de paper i plàstic.
- Petita assemblea. Ens ajuntem a l’estora per fer
una activitat més curta que la de abans del pati. En la majoria de casos hem
acabat aspecte del projecte d’identitats, hem contat un conte...
- Microespais. Hem escollit al plafó a on volem anar i A JUGAR!!
- Recollida i acomiadament. Recollim tota l’aula. Ens ajuntem a l’estora . Compartim el què hem jugat i ens acomiadem amb la cançó de “pica-pica”.
- Cançoner. Mentre van arribant els papis cantem
entre tots cançons del cançoner.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada