LA TARDOR A LA CLASSE DELS ANIMALS QUE VAN EN COTXE




La tardor ha estat molt especial a la nostra classe. Hem anat parlant-ho i treballant-ho poc a poc. Tot va començar amb una fulla que va agafar n’Alexandra del pati. D’Allí iniciarem una petita conversa: d’on ha sortit la fulla?

ZINEB: d’on ha sortit la fulla?

ALEXANDRA: del árbol

JOHAN: cayó

MATEO: así Zineb (em mostra com cau)

CLAUDIA: el viento la ha tirado

ALEXANDRA: hace frío y mucho viento y la hoja ha caído Zineb

IRIA: bufa molt

ZINEB: i per què fa vent i cauen les fulles?

Me miren tots sense dir res.

ZINEB: ara fa calor? Ens banyem a les platges?

TOTS: no

MAR: es la tardor (na Victoria ens ho havia avançat diez anteriors i na Mar ho havia recordat).

 

A parir d’aquí ens hem aficionat a agafar fulles i hem realitzat diferents propostes relacionades amb la tardor. 

 

CLASSIFICACIÓ FRUITS SECS

En arribar a classe ens trobem diferents fruits secs propis de la tardor. Obrim les bosses, els toquem per mirar el tacte, pensem en com es diuen i els classifiquem: festucs, castanyes, cacauets, nous.








Tot seguit iniciem un espai: l'espai de la tardor!






 

LES CUATRE ESTACIONS DE VIVALDI

En Vivaldi s’inspirava en les estacions per fer música. Els hi poso la música de “Las cuatro estaciones” sense veure cap vídeo, només escoltant. En acabar els hi demano als infants què s’han imaginat mentre escoltaven la música. Les idees has estat divereses, des de princesses (Alexandra) ballant fins a bruixes (Johan).

Un altre dia, els hi torno a posar la música i els hi mostro un vídeo de Youtube on mentre sona la música passen diferents imatges de la tardor. Na Mar diu que hi ha fulles com el pati. Ens fixem en els colors dels arbres, de les fulles...

Després els hi proposo tornar a fer un dibuix relacionat amb la tardor. Els resultats han estat diferents, alguns infants tenien clar que s'imaginàven: cotxes (Gabriel), Johan (bruixa), altres expresàven que dibuixaven fulles i arbres de la Tardor. 

Als dossiers tindreu els dibuixos de cadascú dels animals que van en cotxe. 

 

 

POEMA DE LA TARDOR

Els hi presento un poema amb una imatge de fons. Els hi comento que la vaig trobar i els hi demano que veuen. Em comencen a dir que hi ha fulles de diferents colors. Els hi proposo llegir el text: “groc, vermell, taronja i marró són els colors de la tardor”.



El següent dia recuperem el poema i els hi proposo pintar en motiu de la tardor amb la molsa que ha portat na Erin. Però podem pintar amb tots els colors? Tots criden noooo!! Amb quins quins colors podem pintar?

IRIA: amarillo

CLAUDIA: rojo

GABRIEL: naranja

MAR: marrón






 

SORTIDA AL CAMP I LA CASTANYERA

Avui hem fet la nostra primera sort!! Quina il·lusió ens ha fet... He fem un tren molt ben fet i hem començat el camí cap al camp...

Aquí hem estat mirant la vegetació que hi ha...

Hem fet la trencada...

Hem esmorzat tranquil·lament, mentre escoltàvem els sons de la naturalesa i agraïm a l’arbre per cobrir-nos del sol...

 












Després de jugar i jugar, ha tocat tornar a l’escola. Estàvem una mica cansats però en arribar a l’escola hem trobat a la castanyera esperant-nos per entregar-nos les castanyes que li havíem entregat de bon matí.

Estàvem boníssimes!!! 








 

PONT DE TOTS SANTS

Al pont de tots sants molts heu fet moltes coses relacionades amb la tardor i la tradició de la nostra illa i també altres activitats enriquidores! Gràcies per compartir amb nosaltres les imatges. Ens ha agradat molt explicar-ho i mostrar-ho als companys però també ens agrada anar mirant-les mentre juguem als microambients d’aula.











Mireu que impressionant l'Aarón!




COSES QUE HEM PORTAT DE CASA EN MOTIU DE LA TARDOR?

Gràcies per tot el que heu anat portat en motiu de la tardor. Ho hem pogut mostrar, tocar, olorar, conèixer el nom, classificar... A continuació algunes imatges...













Un dels aspectes que ens ha cridat l’atenció són les fulles que ha portat en Gabriel! Ha portat una sèrie de fulles que mostraven perfectament la transformació de la fulla des de que cau fins que es seca.




Un altre de les coses que ens ha cridat l’atenció és la fruita de la tardor que ens ha portat na Claudia. La obrim, la mirem per dins, la toquem i la tastem. Alguns ens ha costat d’altres ens ha encantat. En Johan li ha agradat moltíssim i ha volgut repetir. 








Més endavant, ens adonem que no sabem el nom però na Claudia ens comenta que es diu MAGRANA. Els hi demano:

ZINEB: d’on ha sortit la magrana

Em miren tots sense contestar.

CLAUDIA: de la caja de casa.

I els papis d’on l’han agafat?

CLAUDIA: no sé

Els hi demano que com ho podem saber, i on podem cercar d’on surten les magranes.

AARÓN: en el ordenador!

Anem tots cap a allà. Els hi demano: què hem de posar?

TOTS: magrana!

Entre tots escrivim “magrana” i ens apareixen moltes fotos



MAR: és un árbol!

AARÓN: manzanas

ZINEB: són pomes?

IRIA/CLAUDIA/ALEXANDRA: magranes

Els hi llegeixo que posa que un arbre de magranes es diu MAGRANER i al dia següent els hi proposo pintar el nostre magraner. Però abans de pintar, quins colors necessitem?

MAR/ALEXANDRA: rojo y verde

Ja estem preparats per pintar el nostre magraner!! 

Primer hem pintat l'arbre amb fulles. 





Després hem pintat les magranes. Algunes grans, pintades amb el dit, i altres petites, pintades amb un bastonet. 






 

GARLANDES DE LA TARDOR.

A l’aula ens hem adonat que tenim moltes fulles i pinyes. Algunes les hem posat al mini món de la tardor. Els hi proposa agafar les altres i decorar la classe. Així que les pintem, i les pengem al sostre i a la vidriera.












MINIMÓN DE LA TARDOR

Muntar el minimón ha estat possiblement l’activitat més especial per nosaltres. Després d’haver portat tantes coses relacionades amb la tardor els hi proposo crear un “petit bosc” a una safata que havia trobat. Ho hem muntat entre tots i li hem posat lloc a l’aula. Al dia següent han aparegut 4 personatges: 1 persona, un esquirol, un conill i un indiot. Des de llavors, ha estat un espai més a l’aula per jugar. El nostre espai de la tardor!!






 I aquest ha estat el resultat després d'afegir els personatges!


Ha estat un espai on ens agrada compartir el joc, simular que l'esquirol es menja les castanyes o les pinyes... 





 

PERSONIFIQUEM LES NOSTRES FULLES

Amb na Isa hem fet una activitat molt xulísima! Hem personificat les nostres fulles. Ho hem gaudit moltíssim!

 










BOSSES SORPRESA

Per seguir treballant i consolidant el vocabulari de la tardor, els hi vaig portar diferents bosses que tenien coses dins. Havia una norma: es pot tocar però no mirar. Cada alumne ha passat per les bosses, ha tocat i la tasca més complicada era endevinar què és i dir-ne el nom! M’han sorprès moltíssim! Us deixo imatges!


 

 MANDALES

La darrera proposta relacionada amb la tardor ha estat fer mandales. Hem fet 2 entre tots junts!



 

La tardor ha estat molt especial per tots nosaltres... però ja arriba el temps per despedir-nos. Arriba l'hivern i el Nadal!


 










I quina millor manera per acomiadar-se sinó és amb la cançó de la castanyera!

 


 


 

 

 

 

 




Comentaris